Questa è la pagina dedicata a Harvard Business School.
In questa pagina troverai 5 prodotti, tra cui “Cosa non ti insegnano alla Harvard Business School. Strategie, consigli e tecniche di un businessman di successo”.
HBR’s 10 Must Reads on Strategy (including featured article “What Is Strategy?” by Michael E. Porter)
Cosa non ti insegnano alla Harvard Business School. Strategie, consigli e tecniche di un businessman di successo
C’è una grande differenza tra quello che impari in una business school e quello che impari nella vita di tutti giorni quando effettivamente sei alla guida di un’impresa e hai delle persone da gestire. “Cosa non ti insegnano all’Harvard Business School” riempie proprio quel vuoto. Definito “l’uomo più potente nello sport”, McCormack ha fondato l’IMC (International Management Group) con una stretta di mano. È stata la sua prima società di grande successo ed è diventata una compagnia multimilionaria a livello mondiale che ricopre le più varie sfere del business e del marketing. Queste pagine condensano tutte le tecniche e le conoscenze che ha tratto da un’esperienza di venticinque anni nel business toccando argomenti chiave come: analizzare se stessi e gli altri, vendere, negoziare, gestire il tempo, prendere decisioni e comunicare.
What They Don’t Teach You At Harvard Business School (English Edition)
Developing a Business Case
How do you decide the best course of action for your company to take advantage of new opportunities? You must develop a business case to explore multiple alternatives before making a recommendation to support a particular option. This book shows you how to use a business case to define an opportunity, identify and analyze alternatives, and present your final recommendation to key stakeholders. You’ll learn to – Clearly define the opportunity you’ll want to address in your business case – Identify and analyze a range of alternatives – Recommend one option and assess its risks – Create a high-level implementation plan for your proposed alternative – Communicate your case to key stakeholders
HBR Guide to Getting the Mentoring You Need (HBR Guide Series)
Find the right person to help supercharge your career. Whether you’re eyeing a specific leadership role, hoping to advance your skills, or simply looking to broaden your professional network, you need to find someone who can help. Wait for a senior manager to come looking for you–and you’ll probably be waiting forever. Instead, you need to find the mentoring that will help you achieve your goals. Managed correctly, mentoring is a powerful and efficient tool for moving up. The HBR Guide to Getting the Mentoring You Need will help you get it right. You’ll learn how to: * Find new ways to stand out in your organization * Set clear and realistic development goals * Identify and build relationships with influential sponsors * Give back and bring value to mentors and senior advisers * Evaluate your progress in reaching your professional goals
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